خدمت‌گزاري به زائران خانه خدا مهمترين وظايف روحانيون كاروان‌هاست
 
مديربعثه‌ي مقام معظم رهبري در امور اهل سنت:
خدمت‌گزاري به زائران خانه خدا مهمترين وظايف روحانيون كاروان‌هاست

حجت الاسلام والمسلمين علي‌اکبرعطاران‌طوسي گفت: روحانيون كاروان‌هاي حج بايد علاوه بر تبيين معارف و مناسك حج، خدمت رساني و ايجاد تحول دروني را در رأس مهمترين وظايف خود قرار دهند.



 

به گزارش روابط عمومي دفتر امور اهل سنت استان هاي خراسان؛ دوره آموزش بدو خدمت روحانيون كاروان‌هاي حج اهل سنت، ساعت 8، پنج شنبه، 3 اسفند در مشهد مقدس  آغاز شد.

 حجت الاسلام والمسلمين علي‌اکبرعطاران‌طوسي، مديربعثه‌ي مقام معظم رهبري در امور اهل سنت ضمن خير مقدم به شركت‌كنندگان در اين دوره آموزشي گفت: رفتن به حج توفيق بزرگي است و شما روحانيون بايد قدر اين توفيق را بدانيد و عده زيادي هستند كه در انتظار اين توفيق هستند و شما با سهولت و كيفيت بهتري به اين سفر معنوي خواهيد رفت.

وي خدمت گزاري را از مهمترين وظايف روحانيون كاروان‌هاي حج دانست و بيان داشت: توفيق خدمت به زائران خانه خدا نيز نعمتي ديگر است و بايد شكرگزار اين نعمت بود و با خدمت گزاري خالصانه و شايسته مي ‌توان حق آن را بجا آورد.

مديربعثه‌ي مقام معظم رهبري در امور اهل سنت افزود: وقتي خداوند به پيامبرش(ص) خدمت گزاري به زائران را سفارش مي‌كند ما بايد عظمت اين كار را بدانيم و ما هم به تأسي از پيامبران(ص) و اولياي الهي اين كار نيك را به نحو احسن انجام دهيم.

وي با بيان اين كه برخي از روحانيون كاروان‌ روحيه خدمت گزاري دارند خاطرنشان كرد: روحانيوني هستند كه دوست دارند ناشناخته به اين سفر معنوي بيايند تا خدمت بيشتري بكنند و ما بايد سعيي كنيم تمام دغدغه‌‌هاي زائران را تا جايي كه در توان داريم انجام دهيم.

حجت الاسلام والمسلمين عطاران،‌ ايجاد فضايي صميمي را يكي ديگر از مهمترين وظايف روحانيون خواند و ابراز داشت: روحاني كاروان بايد هم خودش آرامش و طمانينه داشته باشد و هم اين آرامش را بتواند به زائر القا كند تا زائر احساسي معنوي و شيرين و خاطره به ياد ماندني از اين سفر معنوي را داشته باشد.

وي تبيين مناسك حج را از ديگر وظايف روحاني كاروان خواند و تصريح كرد: روحاني كاروان بايد با اخلاق خوب و مناسب با زائرين، بتواند تحول دروني در مجموعه  خودش ايجاد كند.

وي در پايان بيان داشت: بسياري از زائرين ممكن است پير باشند و توانايي جسمي اندكي داشته باشند كه اينجا روحاني كاروان بايد دست افتادگان را بگيرد و حواسش باشد زائران مناسكشان را بدرستي انجام دهند.

روابط عمومي دفتر نمايندگي ولي‎فقيه در امور اهل‌سنت استان هاي خراسان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : شنبه 5 اسفند 1391برچسب:خدمت‌گزاري به زائران خانه خدا مهمترين وظايف روحانيون كاروان‌هاست, | 19:14 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=